sebab kenapa study last minute




hai & assalamualaikum . entry kali ni nk cakap pasal knp students kt luar sana study last last minute .  lg 2-3 hari nak exam la baru nak study . takpun esok nak exam , malam ni br study . kenapa ? ok , aku ad beberapa pandangan pasal ni sebab aku pun kadang kadang cenggitu gak , KADANG KADANG okayy . kadang kadang kot , haha . ok jom baca lg

1) sebab students fikir nak lepak lepak cap kok lu en en  . contoh : nak dekat dekat exam keluar dgn mmber g shopping , picnic sana sini , aku xnafikan , aku pon cenggitu jugak . sebab aku fikir nnt dah habis sem lama dh xdpt jumpa , kawan kawan pon dok jauh jauh .

2) sebab fikir boleh catch up lagi subjek subjek tersebut . contoh : aku punya jadual exam 1 hari 1 paper . konon konon la bole enjoy enjoy lg .

3) sebab carrymark tinggi ? err , xsure sgt pasal tu . tp mungkin la , sebb sometimes sesetengah students ni fikir dia dah bole pass subject tu & xkisah pon kalau xdpt A .  REALLY ? hey hey , jgn bt cenggitu eh even carrymark u olls semua hebat hebat .

4) sebab banyak sgt pengaruh laman sosial . senang citer Facebook la . boleh ke klw x bukak sehari ? mungkin ade je yg bole . tp kalau skali dh bukak hah amek berjam jam kau kt depan laptop . best kan cenggitu ? sedar sedar esok exam . haaaaa supriseeeee -___-

5) sebab tengok kawan kawan tak start study lg , so cm fikir . takpela mmber pon xstart lg . aku pon takyah la . hello , nak berjaya jgn ikut contoh takbaik . okayy ? * peringatan ni utk diri sndri .

6) sebab banyak benda yg menghalang time kite dh nak strt study . contoh : kawan ajak g makan takpon time nk strt study tuh la time tu perut nak lapar pe sume , main game dulu la , tgk bola kejap , nak berak kentut pe sume .

okayy , aku rasa tu je yg bole aku bg takat ni , klw ade lg nnt aku tambah lgpon ni saja bt entri ringkas . nak kasik hidup sikit blog ni . maklumlah aku nak final exam dah ni , so jarang sikit hapdet blog , kau org tgk la nnt tggu aku cuti sem aku update hari hari smpai korg muntah nak baca haha k babai :-*

5 comments:

  1. masa study dulu akk mmg study last min, tu yg result slalu x best..kalo lah masa ble pusing balik...nak buat jeh semula semua exam tuh..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe takpe , yg pntg semua tuh dijadikan pengajaran :)

    ReplyDelete
  3. heee, aswiza suka sangat study last minit..
    bila dapat result.. nk nangis pon ader gak
    tp harap2 dapat ubah sikap nie sbb PMR thun hdapan :)

    ReplyDelete
  4. HAHA cool! Sama laa dengan iteww, anyway. FOLLLOWED BLOG AKAK! :D heheee

    ReplyDelete
  5. sume tepat je..sume org normal macam ni..hahaha sape nerd je study awal :P

    ReplyDelete