sape sape yg nk masuk meminang silakan .

Bunyik title kali ni mcm gataaaaaaai beno nk berlaki kann ? okayy jom tgk mukaaaaa desperate nk suami , oyyeahhh .







TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

*elehh tak terkejut kan , tak sempat nak scroll dah nmpk mukaaa aku ! KAHKAHKAH ( sila ketawa sebanyak 3 kali sahaja)


Nah hambekk . kpd bakal mertua ; saya bukan minah rempit yee . kbye . err


kenapa aku perlu gataai smpai bt pos mcm ni ? yeee , bukan menggatal . tapii takut takdak org nak . knp ? masalah utama yg aku nk story kali ni 


AKU RISAU, AKU TAK PANDAI MASAK SO MCM MANA NAK KAHWIN?



Nampak x ? sape xnmpk tuh kira diaaa xkan kawen sampai tua , haha . 

sesetengah org akan ckp ;

Kenapa nk risau plk dik oi .alaaahh dah kawen nnt beli bungkus jelah . kan busy kerja lagi . alaaaah masak cincai cincai pon takpe, goreng telur makan ngn kicap . alaaaah drive-thru jeee , lgpon fast food bersepah sepah skarang . 


dan aku plk akan cakap ;

hotaaaak kauuuuu , kau igt laki aku kucing yg aku nk bg makan kicap ngn telur jea ? *mungkin ni dialog dlm hati je  .  dan mungkin aku akn bg respon mcm ni je ----->   -____- *comel kan mcm give up gilaa . haih


Hokaaaaaaayyy readers , jom kitaaa pikiaq sesama awat kaum Hawa neh perlu pandai memasak !
persoalannya , PERLU KEEE ? , And yess sangat perluuu , ats beberapa PANDANGAN dr aku .



1 ) Kebahagian rumahtangga bergantung pada masakan isteri .

KAHKAHKAHKAHKAHKAH :D hokaaaaaayyy korang tayah gelak baca ayat aku yg bajet matang neh , tp neh la realitinya . Kadang kadang memang laaa lelaki ni tak banyak songeh sgt , beli bungkus pun takpee . tapi , mesti laaa diorg nak jgk kan rasa masakan isteri diorg . haha . takpe bg diorg yg xpandai masak mcm ni try lahh beli buku resepi ke . takpon tayah susah susah ye . search je kt internet . takkan FACEBOOKING berjam jam tapi masak xboleh kan ? <------ ni takdak kena ngena antra hdup & mati . tlg lah jgn terasa . muahhaaha . 



2) Masakan kat rumah lagi selamat dan bersih.


Kan ?  Mmg la xdpt dinafikan jgk makan dekat restoren ni sedaaaap . ( klw masakan restoren tuh sedap lah kan ) , tapi sedap sedap die pon , kau rasa bersih ke ? mungkin xselamat dimakan . Sedapp tuh bukan main lg , tp try kau org pergi tgk dapur diaaaaa ? hoh ? klw dapat yg mcm ni . kau nak makan lagi tak agak agak ?





eeeuwwww ~ , aku pon xsanggup nk upload mnatang ni , tapi sbg contoh jela kan ? sedaaap kan makan sayurr bekas mangkuk tandas ,mmmm mablessss wa ckp  hakthuih . so , kaum Hawa kena lah pandai masak kan ? spye mknn yg family kita mkn tuh selamat dan bersih . boleh je kau org nk makan kt lua , tapi jgn selalu la . yg pntg pandai pilih restoren yg bersih dan selamat dimakan :)



3) Dapat berjimaaaaaaaatt , fuluuusss fuluuussss $__$

haaa ni seswai utk org yg baru kahwen , pompuan kena lah pandai masak , dapat berjimat wa cakap lu , lain lah klw kau kawen dgn anak Dato' ke Tan Sri ke yg jenis makan makanan hotel mewah mcm ni , kenyangg ke ?




entah laaa , aku rasa klw aku xcukup lg ni , mgkin korg cukup kot . haha . takpon gedik gedik ala ala seafood mcm ni keeeeeee ?



nehh taik gigi jeaaa aku rasa , mwahahahhaha . klw pegi pasar beli udang ke sotong ke yg fresh fresh pastuh bt steambot kt rumah lg bestt kannn ?  takpon yg ni .



hentahh ape ape je . 


so, klw kaum Hawa ni terror memasak lg baguihhh naaa , dpt jimat duit , then beli brg kemas banyak banyak . kahkahakhakhakah :D



4)  Mak mertua pon sukaaaa :D

betol tak ? betol kan ? tapi taktahuuu lahh klw ada mak mertua yg sukaa makan kt lua jgk . Untunglahh klw dpt mcm tuuh aku pon nak . HAHAH :D biasanya org tua tua nehh selera makan diorg ni dah xmcm org muda . nak hituu lah nak hini laaa , bajet cool je kan org muda ni . nak makan ala ala western tuh kann ? org tua tua ni sukaa lauk lauk legend . bhahhaha . masakan yg ganas ganas mcm lauk lemak nangka lah bagai takfaham aku . haha . tp nnt kita dah tua pon mcm ni jgk ye dak ? haaa back to the topic , kalau kaum Hawa yg cun cun mcm kite ni terror masak lauk kampung lg baguiiihhh naaa , haa tersemboq air liuq cheq , habis screen laptop taw , meh usha lauk lauk pebret org org veteran mcm nenek i ke , jomm . sapa posa takleyh tgk ! haha


neh biasanya org panggil lauk singgang , mak aku sukaa makan ni :) 


idk masak apa , yg pntg ni lauk lemak . hahah . org nogoghi biasanya sukaaa mkn ni :) 


nah lagi lauk lemak siput sedut aku kasik , haa sedut lah puas2 , bahhaha :D

nahh kauuu , sambal petai udangg lagi .





okayy , dah dah lerr tuh . dah lari tajuk pulak . main tunjuk2 lauk pauk nehh . hahah :D so , kaum Hawa kalau terror masak cake jee apa barang kan ? konon konon comel la pandai bt cupcake muka kau la, muka boipren la , tulis tulis nama atas cupcake tuh . korang kena pandai masak jgk lauk lauk kampung ni . baru boleh diiktiraf sebagai jaguh kampung ala ala rancangan kat astro tuh ha . haha . ingat , selera org tua ni lain . diorg cute sikit okayy belasah petai tempoyak bagai . hahahahah :D


 okayy , aku akhiri post aku ni dgn memberi peringatan sekali lagi kpd kaum Hawa di luar sana ( termasuk penulis blog ini juga yg xpandai satu hapee ) * ape pon xboleh . lol . belajar lah memasak dr skarang yee , smoga anda dapat menjalani kehidupan yg aman dan bahagia bersama keluarga anda akan datang , cewaaah . sepakk sikit Cumy ni . Oh lupaa yee , my name is Queen Cumy ! so , " Queen " kan ? takpayah belajar memasak pon tak hapeeeee . bhaahaha xD okayy wasalam :)

12 comments:

  1. hehehe , tuh la , nasib baik tak bt entry ni time bulan puasa :P

    ReplyDelete
  2. siput sedut sedut.. nyumm3!!!

    *penting sebenarnya perempuan pandai masak.. salah satu cara nak bagi suami tertambat & sayang kita, bila kita sediakan juadah dengan air tangan sendiri.
    (psst, ingatan buat diri sendiri yang tak tahu masak nih.. hihihi)

    ReplyDelete
  3. haha , betol tuh Amna :D mmg pon igtn utk org mcm Cumy ni jgk :P

    ReplyDelete
  4. siput seduttt feberut kuuuuuuuuuuuuuuuu !

    ReplyDelete
  5. siput sedut ? nak ? amik lah syggg . hikhik :D

    ReplyDelete
  6. saje kannn ltak mknan sedap kat stu..hehheek

    ReplyDelete
  7. tuh la pasal , pttnya bt entry ni bulan puasa tahuuu :P

    ReplyDelete
  8. huh panjang betul hujah entry nih T_T'
    okay fine. memang setuju a lady should know how to cook. pheeeww ;)

    ReplyDelete
  9. okayyyy . setuju ! haha . actually , adda pun tak reti masak . hadoi . and ehem ehem cakap , belajar lahh masak slow2 . but adda jawap , belum ready nak masuk dapur . HAHA . boleh pulak kan =.=

    btw , adda dah follow :)

    ReplyDelete
  10. KIDD FALLEN : hehe , sorry , panjang pulak i merepek :P and and guy pon kena jgk pndai masak , mana tahu bini emergency ke hape :P


    ADDA : kan ? ehem ehem kitee pon cakap , kena pndai masak -____- , takpe i'Allah bolee :)
    thnks sbb follow , will follow u back ! <3

    ReplyDelete
  11. betul gak tuhh.kalau pempuan xreti msak ciann laki asek kene makan luar jerk.kalau mkn luar betul2 xpe,tkt mkn luar yg len pulak.hihi

    ReplyDelete